TCHAJ-WAN den 5-7 Taroko National Park

Sedíme ve vlaku, pročítáme průvodce a jedním okem kontrolujeme, jestli náhodou nepřestalo pršet a hory kolem nás konečně nevykoukli z mlhy. Máme prostě smůlu. Počasí nám nepřeje. Prší už pátý den v kuse.

Opouštíme jih ostrova. Složitě se autobusem a dvěma vlaky přesouváme do města Hualien. Z jihu sem nevede žádný přímý spoj. Cesta nám zabere jeden celý den.

Do Hualienu přijíždíme už skoro za tmy. Máme zarezervované ubytování na tři noci, jen kousek od vlakového nádraží. Je to krásný pokojíček bez oken s koupelnou, nad čínskou restaurací. Dobrou hodinu nám ale trvá, než ho najdeme. Teď už víme, že když nemáme internet v mobilu, musíme si někam napsat (nejméně třikrát) adresu pro případ, že lísteček s ní buď ztratíme, a nebo si ji nedej bože opíšem špatně. To se pak totiž může klidně stát, že zoufale chodíte deštěm po ulici a hledáte číslo domu, které neexistuje. Musíte se tedy připojit na Wifi v nějakém hotelu.

Nakonec s vámi může milý recepční chodit  sem a tam po hlavní ulici a hledat vaše ubytování

Ráno kupujem nějakou sváču, balíme batohy a vyrážíme na lov skútru. Národní park Taroko leží pouhých 15km od města a my prostě usoudili, že skútr bude nejlepší a hlavně nejpohodlnější možnost, jak se zde pohybovat.

Obešli jsme asi tři půjčovny, ale nikde neuspěli. Všude chtějí místní řidičský průkaz. Zdá se, že s mezinárodním neuspějeme. Až v té čtvrté půjčovně se nám poštěstilo. Jeden modrý skútr je na 24 hodin jen náš!
Po rychlém „školení“ už nasazujeme helmy, tankujeme plnou nádrž a po silnici, v pruhu vyhrazeném pouze pro motorky, frčíme k horám před námi.

Hned na druhé křižovatce nás staví policistka. Podáváme jí pasy, řidičáky a pak chvilku zmateně koukáme na obrázek, který kreslí do notýsku na pokuty. O nějakém pravidle přejíždění ze čtverce do čtverce na křižovatkách, nemáme samozřejmě ani páru. Lámavou angličtinou nás poučuje o taiwanských dopravních předpisech. Pro skútry. Pokutě se naštěstí vyhýbáme a bez dalších zastávek pokračujeme až k bráně parku.

První zastávkou je vodopád Changchun (Eternal Spring) Shrine. Fotíme, natáčíme a pak oblékáme pláštěnky. Spouští se opět pořádný liják. Déšť nás ale neodradí. Kopce co nás obklopují nám berou dech. Předem máme vyhlídnutých pár pěších tras. U všech ale zjišťujeme, že jsou nepřístupné. Ať už díky nedávnému tajfunu, sesuvům půdy, nebo nepřízni počasí. Jsme trochu zklamaní, ale přece jen nacházíme pár otevřených kratších stezek. Po pár hodinách, kdy už jsme promočení tak, že můžeme ždímat i vložky z údajně nepromokavých bot, to vzdáváme a vracíme se zpět do města. Cestou zastavujeme v půjčově a půjčujeme naše vozítko ještě i na další den.

Changchun (Eternal Spring) Shrine

DCIM100GOPROG0133471.

DCIM100GOPROG0183522.

DCIM100GOPROG0253609.

DCIM100GOPROG0263647.

Večer procházíme centrem měste, nakukujeme do všem možných restaurací a stánků s jídlem, až nakonec ukořistíme rýži s nějakou masovou směsí, pár piv a večer strávíme plánováním dalších dní.

Další den nazouváme stále mokré boty, oblékáme pláštěnky a vyrážíme ven. Sluníčko nás praští do tváří. Nemůžem tomu uvěřit. Po týdnu na Taiwanu se nám konečně udělalo hezky! Bleskurychle sundaváme pláštěnky, cpem je na dno batohů a natěšeně jedeme zpět do hor.

DCIM100GOPROG0313760.

DCIM100GOPROG0313774.

Ten den se nám vůbec nechtělo pryč. Taroko by měl navštívit každý, kdo se na Taiwanu ocitne.

Teď už nás ale čekají poslední dva dny před odletem.. v hlavním městě… v Taipei!

VIDEO ZDE!!! (přepnout do nejvyšší kvality )