TCHAJ-WAN – Taipei

Poslední dny na Taiwanu, před naším odletem na Zéland, trávíme v hlavním městě – Taipei.

Hned po příjezdu vyrážíme za největší atrakcí – mrakodrapem Taipei 101. Jedna z nejvyšších budov světa se nám ale schovává ve velkém dešťovém mraku a je nám tedy jasné, že z nejvyššího patra vyhlídkové věže neuvidíme vůbec nic. Procházíme alespoň přízemí, kde jsou nejrůznější druhy restaurací a dáváme si to nejlepší sushi, co jsme zatím kdy jedli . Ve vyšších patrech jsou pak nablýskané výlohy značkových obchodů, kterým my se obloukem vyhýbáme.

Ubytování máme kousek od stanice metra, v pátém patře zapadlého baráčku přímo nad tržnicí s jídlem. Což má svoje výhody i nevýhody

Protože nejsme ti fanoušci velkoměst, máme na další den v plánu návštěvu parku Yangmingshan na sever od Taipei. Celý den ale hustě prší, nejdřív vystoupíme na špatné autobusové zastávce, další autobus jede až za hodinu, z údajně úchvatných výhledů na město díky dešti a mlze nic nemáme, všude je zavřeno a liduprázdno… Ten den se nám prostě nevyved. Proto se vracíme zpět do města a dáváme si alespoň dobrou večeři.

V den odletu se počasí konečně trochu umoudřilo a tak se vracíme znovu ke 101. Dole nám obří obrazovky hlásí, že je dobrá viditelnost a tak tedy platíme dost drahé vstupné a bleskurychlým výtahem se vezeme nahoru. Když se pokocháme výhledem, pokračujeme dál metrem ke Sloní hoře, kde si musíme vyšlápnout pěkných pár schodů až na vrchol.

A teď už vzhůru na letiště!

Ahoj - Já jsem Dája a se skleničkou vína v ruce píšu o našich cestách na tomto blogu www.dr-travelblog.com. S Ráďou, mým životním parťákem, se touláme po světě už skoro sedum let. Žili jsme na Novém Zélandu, Anglii i Skotsku, na Islandu a právě teď v Kanadě.

1 143 Replies to “TCHAJ-WAN – Taipei”