‘Osmý div Světa’ | Milford Sound + VIDEO

Fiordland National Park, Jižní Ostrov NZ
Milford Sound. Snad největší chlouba Nového Zélandu, právem nazývaná osmým divem Světa. Místo, které navštíví denně stovky až tisíce turistů a to za každého počasí. Místo, které je kupodivu lepší navštívit za deště.. Zhruba 16ti kilometrový záliv Milford Sound okouzlí každého. Obklopují ho až 1200 metrů vysoké, strmé hory, ze kterých padají desítky vodopádů. Ve vodě skáčou delfíni, na kamenech se povalují tuleni i lachtani a čas od času můžete zahlédnout velryby..

Probouzíme se do mrazivého, mlhavého rána. Už večer, když jsme usínali, mrzly nám nosy! Poprvý, za celou dobu spaní v autě.. Je znát, že se pomalu blíží zima. Máme sice teprve začátek podzimu, ale v národním parku Fiordland, ve kterém Milford Sound leží, může padat sníh i uprostřed horkého léta. Přece jen je to místo, na kterém spadne ročně až neuvěřitelných 7 metrů střážek!

Soukáme se do ledově studeného oblečení, vaříme rychle čaj a teprv, když začíná svítat, odjíždíme z kempu. Do samotného zálivu nám zbývá ještě hodina cesty. Doufáme, že stihneme jednu z prvních plaveb zálivem, víceméně ještě bez lidí.. Po cestě Milford Road, která má nějakých sto kilometrů od městečka Te Anau až do Milford Sound, je pár zastávek, které stojí za přibrždění..

První jsou takzvaná Mirror Lakes. Stačí jen vyskočit z auta a během deseti minut jste zpět. Krátké procházky u jezírek, ve kterých se zrcadlí okolní vrcholky hor, ještě k tomu ráno kdy je tu liduprázdno, rozhodně nelitujeme.

Dál pak zastavujeme už jen na vyhlídce, kde se poprvé seznamujeme s horskými papoušky Kea! Jak sami můžete vidět v našem videu TADY skáčou nám po střeše auta, oklovávají stěrače, těsnění dvěří a pneumatiky

V samotné “vesničce” Milford Sound je informační středisko, jeden předraženej kemp, Lodge, letiště a přístav. Na výběr máme asi pět možností, jak si záliv prohlédnout. Let vrtulníkem, nebo vyhlídkovým letadlem vylučujeme kvůli děsnejm cenám rovnou. Na kajaky se nám hned po ránu v zimě moc nechce, potápění nás sice láká, ale ze zálivu toho tak moc neuvidíme a pěšky se vydáme po okolí až dýl..  Volíme tedy plavbu lodí v balíčku spolu s obědem a vstupem do podvodní obzervatoře. Cena vychází přibližně na sto dolarů, za dvou hodinovou plavbu se společností Southern Cruise. (na výběr je asi dalších 10 společností? :D)

Zhruba po hodince plavby dojíždíme na konec zálivu, otáčíme se a druhou stranou plujeme zpátky.. Zastavujeme u Seal Rock, kde se povaluje pár tuleňů. O kousek dál zas kapitán hlásí skupinku delfínů Podvodní obzervatoř nestojí skoro za zmínku. Vidět je jen pár rybiček a řas. Zajímavá je snad jen tím, že je postavena kompletně na vodě a s pevninou je spojena jen jedním řetězem.
Kolem dominanty Mitre Peak (1692m), trojhranného, sněhem pokrytého vrcholku, se vracíme zpět do přístavu.

Po plavbě ještě vylejzáme na vyhlídku, ale usuzujem, že to nejhezčí už jsme stejně viděli, atak sedáme do auta a vracíme se pomalu do kempu..

Další den nám volají z vinice, jestli můžeme začít pracovat o pár dní dřív.. Z Milford Sound ( Te Anau) tedy míříme rovnou zpět do Alexandry, kde trávíme další měsíc na sklizni hroznů.