Vrtulníkem kolem nejvyšších vrcholků na Tasmanovo ledovec

Aoraki / Mount Cook National Park, Jižní ostrov | NOVÝ ZÉLAND

Dlouho slibovaný článek plný ledovcových fotek z našeho úplně prvního letu vrtulníkem je konečně na světě!

TASMAN EXPERIENCE
35min
dollar Price: NZ$ 310 per adult

Hned na začátek nutno říct, že to akce byla naprosto spontánní! Let vrtulníkem byl sice připíchnutej na našem pomyslnym zélandskym Bucket Listu hned od začátku plánování, ale po celou dobu se to zdálo tak nějak nereálný díky šílenejm cenám.
Když jsme ale vyrazili k nejvyšší hoře – Aoraki/Mount Cook, nedalo se tomu odolat. Počasí nám hrálo do noty a při zamilovanym pohledu na zasněžený kopce, jsme prostě řekli – TAK JDEM DO TOHO!

Na výběr je hnedka několik možností, jak si okolí Mount Cook z výšky prohlídnout. My volíme pětatřiceti minutový let vrtulníkem s přistáním na Tasmanovo ledovci. ((A děláme víc než dobře!))

Na první část cesty zaujímám čestný místo vedle pilota. Startujeme a já jsem v sedadle zařezaná ještě víc, než v letadle. Prolétáváme údolím a pořádně to s námi hází. Jsem ráda, že jsme předtím neobědvali.  Když se dostáváme do závětří hor, všechno jakoby utichá a konečně se můžeme soustředit jen na tu krásu kolem nás.

Přistáváme na vrcholu Tasmanova ledovce, na čisťounce bílém sněhu. Máme asi deset minut na nafocení spousty fotek, než zas skáčem zpátky do helikoptéry a vracíme se zpět na letiště. Ke konci letu to s námi zas pěkně mává až jsme nakonec rádi, že jsme zpět na zemi.

Ve finále nelitujem jedinýho dolaru, který jsme za let zaplatili! Máme z toho opravdu zážitek na celej život. A alespoň víme, že kdyby nás někdy do budoucna zas napadlo sednout do vrtulníku, vezmem si předem kinedryl
* PS. ( Přemýšleli jsme o letu už u Fox Glacier, ale nakonec jsme byli rádi, že jsme vydrželi až sem, protože tady jsme alespoň vážně přistáli na bílym sněhu, narozdíl od Fox a Franz Josef, kde je ten led špinavej šedivej.)