Australský roadtrip 1.část z Brisbane do Sydney / 4 denní itinerář cesty

Pokud by se rozdávaly ceny nejnudnějšího blogu roku, určitě bysme měli nakročeno k jedné z hlavních cen!

Poslední dny na Zélandu byly plný spěchu a stresu.. Vánoční atmosféru jsme tentokrát pocítili jen s Bětkou a Michalem u Štědrovečerního stolu se salátem a rybkou. Ještě to ráno jsme v práci dosbírávali poslední jahody, balili věci do batohů a chystali auto k prodeji.

Když budete na Zélandu prodávat auto a budete se chtít vyhnout zbytečnýmu stresu a chvilkovejm záchvatům paniky, dopřejte si pro to víc než jen poslední tři dny před odletem. My teda neměli moc jinou možnost, protože jsme do poslední chvíle pracovali a v autě prostě bydleli. Celý tyhle tři dny byly jako na houpačce, jednu chvíli bylo kupců dvacet, pak zas jen dva, kteří pro nás ale neměli dost peněz. Den před odletem se ale zadařilo, šťastnými novými majiteli našeho vozidla se stal sympatický Izraelský pár (tady mi ukápla první slzička) a my si tak už s čistou hlavou mohli v Aucklandu při večeři v přístavu užít poslední novozélandský chvilky.

Cestou na letiště mi ukápla slzička další, když jsem si tak zpětně v hlavě promítala celejch uplynulejch 15 měsíců.. těch lidí co jsme potkali a těch nádhernejch míst co jsme navštívili….

Let byl tak děsně bezproblémovej, tichej a klidnej, že nám ani nepřišlo, že jsme ve vzduchu. A ještě dřív, než jsme se stihli pořádně rozkoukat a dojíst “pan fried Salmon” s brkaší, sledujeme na obrazovkách jak PŘISTÁVÁME V BRISBANE!

Jakej je náš Australskej plán? Mačkat se na Silvestra v Sydney v davu lidí a vidět legendární půlnoční ohňostroj na vlastní oči! … a co budeme dělat těch zbylejch 12 dní vymyslíme cestou.. 🙂 Z letiště běžíme na vlak do centra, kde máme zamluvenej hostel na první noc. Tam jen hážem batohy pod postel a protože je pořád ještě brzy, vyrážíme ulovit pár večerních fotek okolí.

DEN 1.
Brisbane  Lone Pine Koala Sanctuary Gold Coast Surfers Paradise

Hned poránu si vyzvedáváme v půjčovně předem rezervnutý auto. Na 12 dní vyšlo cenově nejlíp malý prdítko se stanem na střeše od WickedCampers ( AUD 77/den). Děláme rychlej nákup a ještě než se úplně vymotáme z velkoměsta ven, stavíme v Lone Pine Koala Senctuary. V přírodní rezervaci plnej nejen koal a volně hopsajících klokanů, ale i Tasmánskejch čertů, hadů a papoušků.. Krásná dvouhodinová zastávka. Odtud už jedeme směrem ke Gold Coast kde chceme na noc zakempovat. Ke slavné Surfers Paradise Beach přijíždíme akorát na západ slunce, ale hned se zas rychle pádíme schovat do kempu před blížící se bouřkou..

Den 2.
Byron Bay Cape Byron Lighthouse Coffs Harbour  Sealy Lookout Forest Sky Pier

První nevýhoda spaní ve stanu na střeše v Austrálii se projevuje už PŘED šestou hodinou ranní po východu slunce, kdy je ve stanu k nevydržení. Alespoň můžeme vyrazit na cestu brzy. Městečko Byron Bay žije snad už od svítání! Nedaří se nám zaparkovat u žádný pláže, všechna místa jsou obsazená surfaři. Stavíme až u majáku, kde prošmejdíme snad všechny stezky a vyhlídky v okolí. Noa celý dopoledne je fuč! Jen u pozorování obřího hejna delfínů trávíme dobrou hodinu.. Tím, jak je Austrálie obrovská, strašně dlouho trvá, než se člověk někam dostane. Na další noc máme kemp vyhlídlej až u Coffs Harbour, kam je to dobrý tři hodiny jízdy. Ten den ještě stíháme dát rychlou prohlídku samotnýho Coffs Harbour a procházku eukaliptovym lesem s vyhlídkou Sealy Lookout Forest Sky Pier.

Den 3.
Dorringo National Park  Port Macquare Coopernook

Třetí den odbočujem z pobřeží trochu do vnitrozemí, kde nás klikatá cestička vede až hluboko do deštného pralesa Dorringo National Park. Deštnej prales to není jen tak náhodou..

Z lehkýho poprchávání který nás doprovází cestou, se u Dangar Falls stává pořádná průtrž mračen. Po dvacetiminutovej procházce okolo vodopádů jsme kompletně turch a tak se ostatních zastávek a vyhlídek vzdáváme. Kvůli mlze a hustýmu dešti by stejně bylo vidět prd… Na pobřeží už je zase slunečno, tak hledáme, kde se zastavit dál. Už na Zélandu se nám perfektně osvěčila aplikace Campermate, podle který vybíráme nejen kempy, veřejný sprchy a zajímavá místa po cestě.

Kousek od Port Macquarie aplikace ukazuje další maják a vyhlídku North Brother Lookout. Odtud zas vidíme blížící se bouřku a tentokrát i zaslechnem pár hromů.. Od Sydney jsme ještě pořád nějakejch 400km a protože to nechceme jet další den na ráz, popojíždíme ještě dalších 100km do parádního bezplatnýho kempu vedle klasický vesnický hospody v Copernook.  😁

Den 4.
Mount Tomaree Sydney

Na Silvestra máme před Sydney naplánovanou jen jedinou zastávku – Mount Tomaree. Sice je to z hlavní silnice pořádná zajížďka, ale za ten výhled z vrcholu, kam šlapeme snad ve čtyřiceti stupňovym horku, to vážně stojí! Do Sydney přijíždíme na Silvestra odpoledne…. a o Sydney, ohňostroji, kterej jsem celej probrečela a o Blue Mountains zase někdy v dalšim článku 👍🏻👍🏻